martes, 23 de marzo de 2010

Artelekura bixita: PINTURA

Zer gauza berri ikasi dut egindako kontsultarekin? zer interesatu egin zait (esaldi bat, imagin bat, autorea, arte-lanak, e.a.)? Zer egin genezake, zer nolako ekintzak haur-hezkuntzarako? zer lantzeko? zer aldatzen dugu Plastikako Ikasgaian, aukeratutako gaia lantzen badugu?

Artelekura egindako bisita oso interesgarria iruditu zaigu. Espazio interesgarria da eta aukera asko eskaintzen ditu artea lantzeko, bai artista direnentzat baita ikastaroak egin nahi dituenarentzat ere. Gainera artearekin lotutako liburutegi zabal eta interesgarri bat du.

Guk landu dugun gaia pintura izan da. Oso gai zabala denez pinturari buru liburu pila bat zeuden. Baina bazegoen liburu bat sartu orduko gure arreta erakarri zuena, bai bere irudiagatik baita bertan zioenagatik ere. Autoreak zioen artea bihotzean sortzen den eta bihotzetik atera behar duen zerbait dela. Eta horrekin ados gaude. Izan ere, pinturaren bidez haurrek beraien barne mundua, ideiak, irudikapenak,… margotu behar dituzte.

Interesgarriak iruditu zitzaizkigun beste bi esaldi edo komentario hauek izan dira:

“El arte es como una ilusión miy profunda de algo muy lejano, que cuando alguien alcanza a expresar es vida,rotunda y para siempre”.

“Ez dut uste abstrakzioa eta figurazioa banandu behar direnik. Pentsa lezake norbaitek abstrakzioa beste mundu bat dela, gaia sakontasunez aztertzea, baldin baduzu ez dagoela apurdurarik ikusiko duzu. Ez dira sekula bananduta egon. Beste harrera maila batetan jartzen zaitu, buru klima sutilago batetan. Baina nik ez dut sekula nire buru jarri gauza bat apurtzen beste batetan sartu ahal izateko. Ez diet sekula ihes egin, ez fenomeno errealei eta ez itsurei ere. Zuk sor zenezakeen edozein gauza baino handiagoa den lege bat dago. Forma errealak banakatzeari ekiten diozunean, ez diozu ihes egiten horiei. Hori bai, aldatu egiten duzu intuizioaren maila”.


Arte lan batzuk ikusten ere egon ginen eta bi autore izan ziren gehienbat interesgarriak iruditu zitzaizkigunak: Kandinsky eta Andy Warhol.

Lehenengoak , Kandinskyk, forma geometriko desberdinak erabiliz oso artelan bitxiak egin zituen. Erabat abstraktoak dira baina gustiek dute azalpen bat eta guztiek dute loturaren bat errealitatearekin abstrakzioa eta errealitatea elkarri lotuta baitaude. Hona hemen margolan horietako batzuk:




Bigarrena berriz,Andy Warhol, oso margolari ospetsua eta pop art aren sortzaile ospetsua izan zen. Bere lanik ezagunena Marylin Monroeren arpegiak kolore ezberdinez azaltzen direnekoa da.


Aplikazio didaktikoa:

Bi margolari horiek egindako lanetan oinarrituta marrazketa abstraktoari duen garrantzia emateko ariketa desberdinak prestatu ditugu. Izan ere, haurrak txikiak direnean marrazki abstraktoak egin arren geroz eta marrazki figuratiagoak egiten dituzte beraien marrazki abstraktoak gaizki daudela uste baitute. Ariketa haue bidez, teknika desberdina erabiliz marrazketa abstraktoa landuko dugu baina lantzeko era erabat librea izanen da, bakoitzaren irudimenari behar duen tokia utziz.

1. ARIKETA:
Kandinskyren artelanetan oinarrituta eta bloke logikoekin lantzen dituzten forma geometrikoak erabiliz, koloretako kortulinetan forma desberdinetako zatiak irudikatu eta moztuko dituzte: zirkunferentziak, karratuak, triangeluak,... Ondoren haur bakoitzak kartulina edo folio bat artu eta forma desberdinak erabiliz beraien artelan propioak landuko dituzte. Haur bakoitzaren sormenaren arabera lan guztiak desberdina izanen dira, baina guztiak izanen dira onak.

2.ARIKETA:

Andy Warholen lanetan oinarrituz ariketa bat egitea bururatu zaigu. Haur bakoitzaren argazki bat aterako dugu eta kolorea kenduko diogu solik kontornoa utziz. Ondoren, orri berean argazki berdina errepikatua jarriko dugu eta ondoren haurrei bearien irudia nahi duten bezela koloreztatzen utziko diegu Andy Warholek Marilyn Monroerekin egindako lana eredutzat hartuta.

No hay comentarios:

Publicar un comentario